Επικοινωνήστε μαζί μας.

Στείλτε μας φωτογραφίας, ειδήσεις , αξιόλογες προτάσεις, προβλήματα στη γειτονιά σας, ανοιχτές επιστολές.... Τώρα έχεις το δικό σου βήμα. Η φωνή σου ακούγεται!
prothselida@gmail.com

fb pop

Φτερωτοί κριτικοί τέχνης οι… μέλισσες!

Έχουν την ικανότητα να επεξεργάζονται περίπλοκες οπτικές πληροφορίες, κατά τους επιστήμονες.

Σκηνές από τοπία, είδη λουλουδιών, ανθρώπινα πρόσωπα και καλλιτεχνικά στιλ έχουν την ικανότητα να διαχωρίζουν οι μέλισσες, σύμφωνα με τους ....
αυστραλούς επιστήμονες

Ικανότατοι μικροσκοπικοί κριτικοί τέχνης είναι οι μέλισσες σύμφωνα με αυστραλούς ερευνητές από τοΠανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ.

Βάσει των ευρημάτων των επιστημόνων, τα ριγωτά έντομα έχουν εντυπωσιακές ικανότητες οπτικής μάθησης αλλά και περίπλοκων οπτικών διακρίσεων που ξεφεύγουν από τον εντοπισμό απλών χρωμάτων, σχημάτων ή μοτίβων.


Καλλιτεχνικό «μάτι»

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι ταπεινές μέλισσες διαθέτουν μια ιδιαίτερη γνωστική ικανότητα να επεξεργάζονται περίπλοκες οπτικές πληροφορίες, με αποτέλεσμα να μπορούν να ξεχωρίσουν συγκεκριμένες σκηνές μέσα σε ένα τοπίο, είδη λουλουδιών, ακόμα και ανθρώπινα πρόσωπα.

«Κάτι τέτοιο δείχνει ότι παρά το μικροσκοπικό μέγεθος του εγκεφάλου τους, οι μέλισσες έχουν άκρως ανεπτυγμένη την ικανότητα να επεξεργάζονται περίπλοκες οπτικές πληροφορίες, η οποία είναι συγκρίσιμη μάλιστα με εκείνη των σπονδυλωτών» εξηγεί χαρακτηριστικά η επικεφαλής της μελέτης δρ Τζούντιθ Ράινχαρντ.

Ασκήσεις ιμπρεσιονισμού και κυβισμού

Η δρ Ράινχαρντ και η ομάδα της εξέτασαν κατά πόσο τα εργατικά έντομα έχουν την ικανότητα να επεξεργάζονται περίπλοκες εικόνες που επεξεργάζεται και ο ανθρώπινος εγκέφαλος όπως π.χ. ιμπρεσιονιστικά έργα του Κλοντ Μονέ και κυβιστικά έργα τουΠάμπλο Πικάσο. 

 Η γέφυρα πάνω από τη λίμνη με τα νούφαρα – Κλοντ Μονέ (1899)

«Μέσα από τη μελέτη μας αποδείξαμε ότι οι μέλισσες έμαθαν να διαχωρίζουν επιτυχώς πέντε διαφορετικούς πίνακες του Μονέ και του Πικάσο, χωρίς να βασίζονται σε παράγοντες όπως π.χ. η φωτεινότητα των χρωμάτων, οι χρωματικοί τόνοι ή η χωρική συχνότητα – η ποσότητα δηλαδή της λεπτομέρειας που περιέχει μια εικόνα» εξηγεί η δρ Ράινχαρντ.

 Οι δεσποινίδες της Αβινιόν – Πάμπλο Πικάσο (1907)

«Συγκεκριμένα είδαμε ότι ο διαχωρισμός ανάμεσα σε διαφορετικά καλλιτεχνικά στιλ δεν αποτελεί μια εκλεπτυσμένη γνωστική λειτουργία του ανθρώπου, αλλά εκτείνεται και σε άλλα είδη ώστε να μπορούν να συλλέγουν οπτικά χαρακτηριστικά περίπλοκων εικόνων και στη συνέχεια να τα κατηγοριοποιούν» επισημαίνει η επικεφαλής της μελέτης.

Η ενδιαφέρουσα μελέτη παρουσιάζεται στο επιστημονικό έντυπο «Journal ofComparative Physiology A».